أجمل ما قيل في الرجل...؟!!!

PharmakonPharmakon عضو ذهبي
تم تعديل 2010/08/27 في ساحة الحوار و النقاش
أجمل ما قيل في الرجل...؟!!!

عظماء الرجال هم العظماء في حبهم….. وأقوياء الرجال هم الأقوياء في عواطفهم

لابد من اجتناب الرجل الشرير حتى لو كان مزينا بالعلم .... لان الحية لاتكون اقل سما عندما تكون لابسه جوهره ثمينة على رأسها

الرجال ثلاثة :

سابق ولاحق وماحق

فالسابق الذي سبق بفضله

واللاحق الذي لحق بابيه في شرفه

والماحق الذي سحق شرف آبائه وأجداده

تسعة أعشار الحكمه أن يكون المرء حكيما في الوقت نفسه

ليس هناك رجل يمكن أن يصبح زعيما عظيما إلا إذا أحس بالسعادة تملأ صدره . . وهو يرى هؤلاء الذين يعملون يحققون بدورهم نجاحا كبير

عندما يشعر المرء بالأمان في بيته يتمني لو انه قام بمغامرة ... وعندما يقوم بمغامرة يتمني لو انه عاد إلي بيته ليعيش في أمان

اندر أنواع الشجاعة هي الشجاعة الفكرية

كل رجل يصبح شاعرا إذا مسه الحب

التعليقات

• Mahmoud_Mahmoud_ عضو جديد
    تم تعديل 2010/08/23
    مقال رائع منتظرين اجمل مواضيعك
  • dr.Hazemdr.Hazem مدير عام
    تم تعديل 2010/08/23
    لاننسى وراء كل رجل عظيم إمرأة ...(و لا تصدقوا)....!%[لأ!%[لأ^%$^%$$#
  • صيدولةصيدولة عضو ذهبي
    تم تعديل 2010/08/23
    عظماء الرجال هم العظماء في حبهم….. وأقوياء الرجال هم الأقوياء في عواطفهم
    يمكن صح !!!!

هي حلوة *&^*&^

واكيد مارح ننسى .. وراء كل رجل عظيم امرأة !%[لأ@!#&^@!#&^
  • د.مفدى زهور عديد.مفدى زهور عدي عضو ذهبي
    تم تعديل 2010/08/23

مقال مميز من موهوبة فخر لنا..
  • PharmakonPharmakon عضو ذهبي
    تم تعديل 2010/08/24
    كلكو علقتو على وراء كل رجل عظيم امراه

تعرفو الجمله دى دى بتنرفزنى .... اولا لانها بتنكر براعه وقدره الرجل ( استنو عليا مش بدافع عن الرجاله انا ) لكن مش تنسو انو الست هى اللى بتوفر الجو المناخى السليم والهادى اللى يجعل الرجل يبدع ويستقر نفسيا حتى يعطى افضل ما لديه ... ديما الناس تتريق بالجمله دى ( زى دوك حازم اللى شايف انها مش صح ) للاسف الجمله صح 100% الام مسؤله عن الاستقرار والترابط الاسرى ولولاه تربيه الاطفال منذ البدايه سليمه .... الزوجه ايضا مسؤوله عن الترابط والاستقرار العاطفى والنفسى للرجل مما يعطيه احساس بالطمئنينه فيبدع ...

اذن وراء كل نجاح تعاون واحترام وتفانى لاثبات الزات
  • صيدولةصيدولة عضو ذهبي
    تم تعديل 2010/08/24
    بغض النظر انو المرأة كزوجة وكأم بتقدر تصنع الرجال العظماء هاد كمان مابينفي انها كمان ممكن تكون السبب بفشلهن ..... وكتير رجال عظماء مااعتمدو بحياتن على اي امرأة سواء أم او زوجة وقدرو يوصلو لأعلى المراتب
    وكمان مابنقدر ننفي دور الرجل بحياة المرأة وبظن هالدور اكبر سواء كان سلبي أو ايجابي ...
  • Dr.AhmadDr.Ahmad مدير عام
    تم تعديل 2010/08/24
    دائما كل المناقشات حول هالقصة هي و بالنهاية كل مين بيتمسك برأيو بس انا مع الدكتورة سارة انو الجملة صح لكن بشرح غير اللي شرحتو لانو لما تكون الزوجة مشيبة راس الرجال و ما تاركتلو مجال ليرتاج داخل البيت حينها تتفجر كل مواهب الابداع خارج البيت و من هنا تكون العبارة صحيحة @!#&^@!#&^ &*^إلإ[%

يسلموا دكتورة عالدعم

عندما يشعر المرء بالأمان في بيته يتمني لو انه قام بمغامرة ... وعندما يقوم بمغامرة يتمني لو انه عاد إلي بيته ليعيش في أمان

*&^*&^*&^*&^*&^
  • صيدولةصيدولة عضو ذهبي
    تم تعديل 2010/08/24
    لما تكون الزوجة مشيبة راس الرجال و ما تاركتلو مجال ليرتاح داخل البيت حينها تتفجر كل مواهب الابداع خارج البيت و من هنا تكون العبارة صحيحة

يسلمو كتير دكتور عالنصيحة المستقبلية الهامة@!#&^

بس أكيد عبارة " وراء كل رجل عظيم امرأة " مانها قاعدة ابدا مهما اختلف شرحها
    تم تعديل 2010/08/24
    هههههههههه طولي بالك صيدولة ... ما بدي يوقع حدا شي وقعة بين ايديكي يدعي عليي فيا طولي بالك ههههههههه
    تم تعديل 2010/08/25
    لاااااااااااا دعم ايه يا دوك .... ده مش اسمو دعم دى ممكن يكون جزء من واقع وممكن يكون حقيقى لكن الهدوء واحه البال مهمه للتفكير

خلاص صيدوله نفهم من دوك احمد انو بيحبذ النكد والقرف علشان يعرف يبدع

انا بكره الجمله دى لاننسى وراء كل رجل عظيم إمرأة اننى اطالب بتغييرها ل وراء كل نجاح تعاون واحترام وتفانى لاثبات الزات

وعلى فكره الست كمان علشان نثبت وجودها محتاجه راجل ناضج ومتفتح يشجعها
  • عاشقة العلومعاشقة العلوم عضو ماسي
    تم تعديل 2010/08/25
    ههههههههههههههههههههه ديروبالكن يا جمعةشكلو الدكتور ناوي عخناقة ههههههههه
    ياسيدي بتظل العبارة صحيحة في كل الحالات المهم الفضل بيرجعلها
    تم تعديل 2010/08/25
    لاااااااااااااا اكيد ما خناقة تبادل وجهات نظر هههههههه @!#&^

أكيد سارة انا ما بحب الخناقة ابدا و مافي احلى من عيشة الرواء لكني بكره انو دائما جهد و تعب الانسان و نجاحو ينسب فضلو لشخص تاني حتى و لو كان الو دور كبير بهالشي طبعا سواء كان الكلام عن الرجل او المرأة لأن نجاح كل انسان مرتبط فيه ذاتو يعني نجاح المرأة مالو علاقة بالرجل أبدا و نجاح الرجل مالو علاقة بالمراة أبدا و إن كان التفاهم و حسن العلاقة دافع قوي جدا لكن بيبقى العامل الشخصي هو الأهم و أنا أؤمن به فقط كرأي شخصي بالتأكيد و لا أؤمن بنجاح أعتمد فيه على الاخرين ...

مشان هيك عاشقة العلوم انا لا أؤمن بصحتها مطلقاً $%##
    تم تعديل 2010/08/26
    تماااااااااااام كده .... دوك ..... بس الاهم محدش يقف فى طريق نجاح التانى بلاش يشجعو الاهم مش يعيقو ويقلل من قدراتو وهمتو وعزيمتو

بس لانستطيع ان ننكر انو نجاح الفرد نتاج مجهود وتعب الشخص نفسو وده بنسبه اكبر ..لكن استحاله ننكر مجهود اللى حاولينا والناس اللى بيشجعونا

انا كمان مش مؤمنه بصحتها
    تم تعديل 2010/08/26
    اذا احنا بقينا متفاهمين دكتورتنا الكبيرة و ما عاد في داعي للخناقة اللي كانت عم تروجلا عاشقة العلوم ههههههههههه
    تم تعديل 2010/08/27
    خناقه .@!#&^@!#&^... مين قال خناقه ؟؟؟!!!! ..... ابدا ابدا ابدا ... مكنش فى اى خناقه .... زى ماقولت انو تبادل لوجهات النظر ... الجدال والنقاش بشكل متحضر لا يفسد للود قضيه

يلا انا عارفه نعيه ديما بتحب تهدى النفوس .... عارفه انا قد ايه هى قلبها طيب!%[لأ!%[لأ